Strona korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Szczegóły dotyczące plików cookies znajdziesz w Polityka Prywatności.
Zdrowe i piękne włosy
Dieta

Zmień swoją dietę dla dobra włosów

Zmień swoją dietę na wrzesień Zmień swoją dietę na wrzesień Zmień swoją dietę na wrzesień Dieta

Lipiec to miesiąc urlopów, jednak nawet podczas wyjazdów nie powinno się zapominać o prawidłowym żywieniu. Musisz uświadomić sobie, że Twoje posiłki mają bardzo duży wpływ na stan włosów. Niedojadanie, jedzenie typu fast food, niezrównoważona dieta – to wszystko może doprowadzić do ich znacznego osłabienia. Koniecznie więc pilnuj, aby codziennie jeść pięć zdrowych i pełnowartościowych posiłków. Poniżej przedstawiamy przepisy na posiłki zawierające dużo witamin oraz mikroelementów, pozytywnie wpływających na stan włosów i wspomagających kurację przy ich wypadaniu.

07:30 Śniadanie

Ulubiona owsianka

10:00 Drugie śniadanie

Owoce sezonowe

13:00 Obiad

Burgery z warzywami, sałata, ogórek, cebula

15:00 Podwieczorek

Herbata ziołowa

17:00 Kolacja

Krem z cukinii

07:30 Śniadanie

Owsianka na mleku kokosowym

Przepis na mleko kokosowe

Składniki:

  • 200 g wiórków kokosowych
  • 1,2 l wody

Sposób przygotowania:

  1. Wiórki włożyć do garnka i zalać przegotowaną lub mineralną wodą. Odstawić na noc.
  2. Rano podgrzać garnek tak, aby wiórki z wodą były ciepłe (ok. 60 oC )
  3. Masę miksować blenderem przez kilka minut.
  4. Wyłożyć sitko gazą i przelać masę. Odcisnąć wiórki. Mleko przelać do butelki i trzymać w słoiku w lodówce. Przed użyciem trzeba potrząsnąć kilka razy butelką.

10:00 Drugie śniadanie

Owoce sezonowe

13:00 Obiad

Zupa ogórkowa lub inna (warzywna)

Naleśniki lub placuszki z kaszy gryczanej niepalonej, warzywa (sezonowe) duszone na oliwie

Sposób przygotowania:


Kaszę moczyć w wodzie przez kilka godzin i następnie zmiksować blenderem na gęstą masę. Placuszki smażyć na odrobinie masła klarowanego na patelni beztłuszczowej.

15:00 Podwieczorek

Gotowane marchewki zmiksowane na krem z dodatkiem masła i miodu dobrej jakości

17:30 Kolacja

Zupa - np. barszcz ukraiński

07:00 Śniadanie

Ryż na słodko ugotowany z daktylami, suszonymi morelami, cynamonem i masłem

10:00 Drugie śniadanie

Herbata ziołowa, owoce sezonowe

13:00 Obiad

Zupa kalafiorowa

15:00 Podwieczorek

Garść pestek dyni lub słonecznika

17:30 Kolacja

Gotowana kasza jaglana z oliwą, czosnkiem i koperkiem.

4 łyżki cieciorki w sosie pomidorowym z duszoną cukinią.

07:00 Śniadanie

Owsianka na ciepło

10:00 Drugie śniadanie

Kefir

13:00 Obiad

Warzywa kolorowe do chrupania i sałatka.

15:00 Podwieczorek

Garść pestek dyni

16:00 Kolacja

Kasza gryczana niepalona z duszonym szpinakiem lub duszonym jarmużem, mizeria

07:00 Śniadanie

Owsianka

10:00 Drugie śniadanie

Dwa gotowane jajka, zielona sałata i pomidor.

13:00 Obiad

Zupa domowa warzywna z cukinią

15:00 Podwieczorek

Herbata ziołowa

17:30 Kolacja

Sałatka grecka; sałata, ogórek, ser owczy

07:30 Śniadanie

Ulubiona owsianka

10:00 Drugie śniadanie

Zupa warzywna z dnia poprzedniego lub owoce

13:00 Obiad

Pieczone w piekarniku ziemniaki z tymiankiem, gotowany burak z oliwką i sokiem z cytryny

Sałata zielona z zielonym ogórkiem i sosem vinegrette z czosnkiem

15:00 Podwieczorek

Herbata ziołowa

17:30 Kolacja

Sałata z obiadu

07:00 Śniadanie

Owsianka

10:00 Drugie śniadanie

Owoce sezonowe

13:00 Obiad

Kasza jęczmienna oraz duszone liście młodej pokrzywy na oliwie z czosnkiem i suszonymi pomidorami

15:00 Podwieczorek

Herbata ziołowa

17:30 Kolacja

Frytki z bakłażana z jogurtowym dipem z pieczonego czosnku

Składniki:


  • jeden średni bakłażan
  • trzy średnie ziemniaki
  • pół szklanki jogurtu koziego
  • łyżka majonezu (można zrobić domowy z dobrych jajek)
  • cztery ząbki czosnku w łupinie
  • szczypta mielonego kuminu
  • oliwa
  • świeżo zmielony czarny pieprz i sól

Przygotowanie:


  1. Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Ziemniaki obrać i pokroić w paski grubości około 1 cm, bakłażana przekroić na pół i pokroić w podobne paski lub nieco grubsze. Warzywa wyłożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, oddzielnie bakłażany od ziemniaków, pomiędzy nimi ułożyć ząbki czosnku. Skropić oliwą i obficie solą, następnie wsunąć do piekarnika na około 50 minut.
  2. Kiedy warzywa będą gotowe, wyjąć czosnek z łupin i umieścić w naczyniu blendera. Dodać jogurt, majonez, kumin, sól oraz pieprz i blendować na gładką masą. Frytki przełożyć na talerz, opruszyć solą i czarnym pieprzem.

Jogurt wegański można zrobić z orzechów nerkowca: pół szklanki orzechów moczyć w wodzie przez noc, rano miksować na krem z odrobiną wody, można dodać szczyptę soli lub innych przypraw.

Ekspert współpracujący przy opracowaniu artykułu:

Dietetyczka Katarzyna Bychowska- Koczergo

www.instytut-lakoci.pl

powrót