Zdrowe i piękne włosy
Dieta

Jakie jedzenie jest dobre na włosy? Poznaj wiosenne składniki, które wspomogą Twoją kurację!

Jakie jedzenie jest dobre na włosy Jakie jedzenie jest dobre na włosy Jakie jedzenie jest dobre na włosy Dieta

Zima jest ciężkim czasem dla naszych włosów. Szkodzą im nie tylko mróz i ogrzewane pomieszczenia, ale również dieta, która podczas zimy jest nieco bardziej uboga. To sprawia, że wiosną powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na to, co jemy. Jakie składniki są najcenniejsze dla Twoich włosów?

Dieta uboga w składniki odżywcze jest jedną z przyczyn złej kondycji włosów. Warto więc zadośćuczynić włosom wszystkie krzywdy, jakich doznały podczas zimowych miesięcy i poświęcić czas oraz uwagę, aby je zregenerować.

Oprócz stosowania suplementów diety, specjalistycznych kosmetyków czy zabiegów u fryzjera, zadbaj też o to co jesz. Wiosenne składniki są zdrowe, świeże i przede wszystkim smaczne. Potraktuj więc wiosenną dietę regenerującą włosy, jak zabawę w dobieranie kolorów oraz smaków i każdego dnia jedz przynajmniej jeden produkt z każdej z poniższych grup:

Węglowodany: kasze, ryż, pełnoziarniste makarony lub płatki owsiane;
Białka: jajka, mięso, warzywa strączkowe (bób, fasola, groch, ciecierzyca), dobrej jakości białe sery;
Tłuszcze: orzechy, pestki dyni, słonecznika, czarny i biały sezam, siemię lniane;
Warzywa czerwone i pomarańczowe: buraki, pomidory, czerwona papryka, marchew, kapusta;
Warzywa białe: rzodkiew, ziemniaki, kalafior, cebula, czosnek, seler, korzeń pietruszki;
Owoce: jabłka, gruszki, maliny, porzeczki, borówka amerykańska, pomarańcze i wszelkie sezonowe;
*algi morskie - można dodawać je do sałatek lub do gotowanych kasz i warzyw.

Autorką jadłospisu jest

Dietetyk Katarzyna Bychowska-Koczergo

www.instytut-lakoci.pl

powrót