Strona korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Szczegóły dotyczące plików cookies znajdziesz w Polityka Prywatności.
Zdrowe i piękne włosy
Dieta

Dieta zdrowa dla włosów?
Z suplementem diety PRIORIN®EXTRA to proste!

Dieta Dieta Dieta Dieta

Czy wiesz jakie składniki odżywcze są najważniejsze dla Twoich włosów? Dobrze skomponowana dieta może w istotny sposób wspomóc kurację pielęgnacyjną przeciwko ich wypadaniu! Dowiedz się co jeść, by Twoje włosy były mocne i gęste.

Rozpoczynając kurację pielęgnacyjną oraz dietę mającą pomóc nam pozbyć się problemu wypadających włosów, ważne abyśmy rozpoczęli ją od oczyszczenia jelit, ponieważ odpowiednie wchłanianie składników odżywczych jest ściśle uzależnione od ich kondycji. Dlatego przed rozpoczęciem diety dobroczynnej dla naszych włosów, powinniśmy zacząć spożywać dużo wysokobłonnikowych produktów, takich jak np.: suszone śliwki, otręby pszenne, czerwona fasola czy migdały – radzi dietetyczka Katarzyna Bychowska-Korczego.


Składnikami, które uzupełnią naszą kurację przeciw wypadaniu włosów są m.in.:


Biotyna, zawarta w suplemencie diety PRIORIN®EXTRA, inaczej nazywana witaminą B7, wpływa na prawidłowy stan włosów, skóry i paznokci. Głównym zadaniem biotyny w cebulkach włosów jest metabolizm energetyczny. Dzięki biotynie, komórki wytwarzające włos pracują wydajniej, odbudowując włosy z „cegiełek” jakimi jest np. L-cystyna. Warto również wspomnieć, że witamina B7 pomaga również zachować zdrową skórę, w tym skórę głowy, dzięki czemu włosy będą miały mocną i zdrową podstawę do wzrostu. Biotynę możemy znaleźć w żółtkach jaj, drożdżach, mleku i wątrobie.

Witamina A przyspiesza cykl odnowy komórkowej i pomaga zachować zdrową skórę, która jest miejscem wzrostu włosów. Bogate w tę witaminę są między innymi: natka pietruszki, tran, pomidory, marchewka i wątroba.

Witamina E jest antyoksydantem – chroni nasz organizm przed szkodliwym wpływem wolnych rodników. Witamina ta jest obecna między innymi w olejach roślinnych, zbożach, sałatach, szpinaku.

Witamina B5 (kwas pantotenowy zawarty w suplemencie diety PRIORIN®EXTRA) odgrywa znaczącą rolę podczas podziałów komórkowych w mieszku włosowym, co wpływa na prawidłowy wzrost włosa. Tę witaminę możemy znaleźć w chlebie pełnoziarnistym i suszonych owocach.
Warto też pamiętać o cynku, miedzi, żelazie, selenie i potasie.


Równie istotne obok tego co powinniśmy jeść jest to, czego jeść nam nie wolno jeśli chcemy, aby nasze włosy były zdrowe. Produktami, które mogą zaburzyć wchłanianie składników odżywczych są słodycze i produkty przetworzone. Dodatkowo zaszkodzić może nam nadmiar produktów białkowych, czyli jedzenie zbyt dużej ilości mięsa oraz monotonna dieta. Jeśli chcemy, by nasze włosy były zdrowe, musimy być też ostrożni w ilości spożywanej kawy, alkoholu, soli oraz tłuszczu.


Pamiętajmy jednak, żeby przede wszystkim układać jadłospis mądrze, nie możemy żyć na samych hamburgerach, tak jak i nie możemy jeść samej pietruszki. No i oczywiście, nie bójmy się eksperymentować, coś co czasem nie wygląda zachęcająco może być bardzo smaczne, a przede wszystkim, zdrowe.

Eksperci współpracujący przy opracowaniu artykułu:

Kosmetolog Iga Kostuj

www.kostujlotka.pl

Dietetyk Katarzyna Bychowska – Koczergo

www.instytut-lakoci.pl
powrót